Az aktiválás (élesítés) akkor végezhető el, ha a program megrendelése és árának kifizetése megtörtént. Az aktiválás során élesíthető a program, és így feloldódik a demó változatban lévő korlát, valamint letöltődnek a rendeléskor megadott cégadatok és jogosultságok.
Az automatikus, Interneten keresztül történő aktiválás a legegyszerűbb módja, hogy élesítse a megvásárolt programot. Az automatikus aktiváláshoz rendelkeznie kell Internet kapcsolattal és a tűzfal programban engedélyezni kell a program számára az Internet elérést.
Demó aktiválása
Az első telepítés utáni első aktiválást mindig arról a számítógépről indítsa el, amelyen majd használni szeretné a programot. Az aktiváláshoz a kezdő ablakban az Aktiválás gombon (sárga kulcs ikon) kell kattintani. Ekkor, ha még soha nem aktiválta a programot, akkor az Aktiválás gombra kattintva meg kell adni a 16 számjegyű rendelési kódot. A rendelési kód a megrendeléskor a weblapon jelent meg, valamint a megadott kapcsolattartási email címre is elküldte rendszerünk. Mind a négy beviteli mezőbe négy számjegyet kell írni. Ha megfelelően ki lett töltve minden beviteli mező, akkor kattintson az ablak jobb alsó sarkában található Rendben gombra. Az aktiválás után megjelenik a következő üzenet: "Az aktiválás sikeresen megtörtént!".
A demóban felvitt próba adatok automatikusan törlődnek és az éles változat használatát egy üres adatbázissal lehet elkezdeni. A program egy megvásárolt példánya csak egyetlen számítógépre telepíthető, így a demóból történő aktiválás is egyszer lehetséges.
Változás miatti aktiválás
A későbbiek során is szükség lehet az aktiválási műveletre, de ebben az esetben kódot már nem kell megadni,
az aktiválás automatikusan megtörténik. Ha weblapunkon az ügyfélmenüben módosította a cégadatokat, vagy nagyobb csomagra váltott, illetve frissítést vagy terméktámogatás bővítést vásárolt, továbbá ha új számítógépen szeretné üzemeltetni a szoftvert, akkor is el kell végezni az aktiválást, hogy a programba letöltődjenek az új adatok és jogosultságok. Ehhez a program kezdő ablakában az Aktiválás gombra (sárga kulcs ikon) kell egyet kattintani.
Gépcsere miatti ismételt aktiválás
Ha új számítógépen, vagy teljesen új szoftveres környezetben szeretné a szoftvert használni, akkor a Gépcsere témakörben írtak szerint kell eljárni. A számítógépcsere miatti aktiválásra a terméktámogatási időszakban van lehetőség.
Aktiválás, ha nincs Internet kapcsolat
Ha az aktiváláskor a program azt érzékeli, hogy nincs Internet kapcsolat, vagy nem tud kommunikálni a szerverrel, akkor két lehetőséget kínál fel. Ismét megpróbálhatja az egyszerűbb és gyorsabb interneten keresztüli aktiválást, vagy választhatja a manuális aktiválást.
Internetkapcsolat hiányában a manuális aktiválás során a program egy fájlt hoz létre, amelyet pendrive-ra kell menteni (a pendrive behelyezését ellenőrző ablakban a képen duplán kattintva lehetőség van a program mappájába történő mentésre is). Ezt a fájlt át kell vinnie egy olyan számítógéphez, ahol van Internet kapcsolat. Weblapunkra történő bejelentkezés után fel kell tölteni a fájlt az ügyfélmenün belül. A fájl alapján a weblap egy másik fájlt hoz létre, amelyet el kell mentenie a pendrive-ra. Ezután vigye a pendrive-ot vissza ahhoz a géphez, ahol a program telepítve van. Csatlakoztassa a pendrive-ot és kattintson az aktiválásra.
Előforduló üzenetek
- "A szoftver nem aktiválható, mert még nem érkezett meg hozzánk az ára."
Az aktiválás akkor végezhető el, ha a programpéldány díja rendezve van, az beérkezett hozzánk és rendszerünk feldolgozta. Amennyiben a szoftver árának kifizetése megtörtént, kérjük szíves türelmét, átutalás esetén általában néhány órán belül, de legfeljebb néhány munkanapon belül értesítést küldünk az összeg beérkezéséről, és utána aktiválhatóvá válik a program.
Előfordulhat, hogy Ön véletlen több példányra vonatkozóan adott le rendelést és csak egy díját rendezte. Ebben az esetben kérjük ellenőrizze, hogy a megfelelő kódot írta-e a beviteli mezőbe.
Kérjük erre vonatkozóan tekintse meg a tudástárban a Fizetés témakört is.
- "Ezzel a rendelési kóddal már egy másik program élesítve lett, ezért egy új program nem élesíthető ismét demó állapotból. Keresse meg a korábban már élesített adatbázisfájlt!"
Az üzenet akkor fordulhat elő, egy az új számítógépre egy új üres demó példányt telepített, nem pedig a korábbi mappát másolta fel az új gépre. Mivel a program korábban már élesítve lett és valószínűleg vannak benne fontos adatok, így egy új üres demó példány nem aktiválható. Kérjük ellenőrizze, hogy a számítógépen hol és milyen mappák tartalmaznak axelhazi.exe fájlt, illetve axelhazi.fdb adatbázist. Áthelyezéskor, vagy frissítéskor kódok megadására nincs szükség. Valószínűleg egy másik mappában elérhető a program korábbi, élesített változata, amelyben az adatok vannak.
Kérjük erre vonatkozóan tekintse meg a tudástárban a Gépcsere témakört is.
- "Adatvesztés miatt a program új példánya lett telepítve, ezért a régi példány már nem aktiválható!"
Az üzenet akkor fordulhat elő, ha korábban jelezte részünkre, hogy adatvesztés történt és nincs biztonsági mentés, ezért kéri egy új üres példány aktiválását, majd később mégis megtalálja a régi változatot és azt elindítja. Ilyen esetben a régi változat már nem lesz használható.
- "Ezen programpéldány terméktámogatási időszaka lejárt, ezért nem aktiválható ismét a program egy új környezetben. Használja a programot az eredeti gépen, vagy hosszabbítsa meg a terméktámogatási időszakot!"
Az üzenet azért jelentkezik, mert a terméktámogatási időszakon kívül a program az eredeti számítógépen használható marad változatlan operációs rendszer mellett, de új gépre nem helyezhető át és változtatott operációs rendszeren nem futtatható. A terméktámogatás meghosszabbítási lehetőségeiről korábban tájékoztató emailt küldött rendszerünk. Kérjük tekintse meg a tudástárban a Terméktámogatás témakört.
- “Hibás példánykód! Adja meg a program példányához tartozó 2-es számjeggyel kezdődő kódot!”
A szoftverhez tartozik ügyfélkód, rendelési kód és példánykód. Demóból történő aktiváláskor a példánykódot kell megadni. A példánykód mindig 2-es számjeggyel kezdődik. Példánykód megadására csak egy új példány legelső élesítésekor van szükség.
Ezért a fenti üzenet megjelenik, ha a megadott kód nem a program példány kódja, hanem:
a) egy rendelési kód, ami 3-as vagy 4-es számjeggyel kezdődik
b) az ügyfelet azonosító ügyfélkód, ami 1-es számjeggyel kezdődik
- “Hibás példánykód!”
Példánykód megadására csak egy új példány legelső élesítésekor van szükség. Ha egy meglévő példányt helyez át, akkor a Gépcsere témakörben írtak szerint kell eljárni, ilyenkor a program az újraaktiváláshoz nem kéri semmilyen kód megadását. Az üzenet arra utalhat, hogy egy üres demó példány aktiválásakor Ön egy olyan kódot adott meg, amely:
a) A megadott 2-es számjeggyel kezdődő programpéldánykód el lett írva, véletlen rossz számjegy lett beütve.
b) Másik szoftverhez tartozik a megadott példánykód. Például ha házipénztár programot szeretne aktiválni a számlázó program példánykódjával.
- “Nem sikerült kapcsolódni az Internet-re az aktiváláshoz! Ellenőrizze hogy van-e Internet kapcsolat és a tűzfal beállításai megfelelőek-e, majd kattinson az újra próbál gombon.”
Az üzenet arról tájékoztat, hogy az Internetre történő kapcsolódás sikertelen. Ennek legvalószínűbb oka, hogy valamilyen tűzfal program, vagy a vírusirtó program tűzfal modulja blokkolja az szoftver számára az Interneten történő kommunikációt. Ellenőrizze ezek beállításait és engedélyezze az AXEL PRO számára az Internet elérését. Az üzenet akkor is előfordulhat, ha a számítógép vagy operációs rendszer Internet elérése nem megfelelő. Ebben az esetben ellenőrizze, hogy más szoftverek tudnak-e kommunikálni az Interneten. Előfordulhat az is, hogy az a szerver, amellyel a program kommunikálni szeretne, nem elérhető. Próbálja meg újraindítani a számítógépet és ismételje meg a műveletet később.
- “Kód: -69. Vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal!”
Az üzenet azt jelenti, hogy az adott programpéldány valamilyen meghatározatlan okból nem aktiválható. Ez például akkor fordulhat elő, ha korábban adatvesztés történt és új példányt biztosítottunk a cég részére. Ilyenkor, mivel az új példányt szükséges aktiválni, azért a korábbi változat már nem használható.
- “A művelet nem végezhető el, mert a Windows gépóra beállítása hibás. Állítsa be a helyes dátumot és időt!”
Az üzenet azt jelzi, hogy a Windows-ban a számítógépen rosszul van beállítva a dátum. A Windowsban kattintson a jobb egérgombbal a képernyő jobb alsó részén található dátum és idő kijelzésen, majd válassza a Dátum és idő beállítása menüpontot. Itt állítsa be a dátumot úgy, hogy a helyes értéket mutassa és ezután ismételje meg a műveletet a programban. Mindig ügyeljen rá a későbbiek során is, hogy a gépóra a megfelelő dátumot mutassa.