Általános információk
A program megfelelő használatához és a problémák, félreértések, hibalehetőségek elkerülése érdekében kérjük olvassa át ezt a súgót és tekintse meg azon funkciók részletes leírását, amelyeket használni szeretne. Bár igyekeztünk minél egyszerűbb kezelőfelületet kialakítani a program számára, ennek ellenére az üzemeltetéséhez alapszintű számítógépes ismeretek is szükségesek.
Kérjük tekintse meg weblapunkon a leggyakrabban felmerülő kérdéseket, illetve a tudástárban a Súgó Használata és a Biztonsági Mentés témakört is.
Mindenképpen ellenőrizze, hogy a lehető legújabb verzióval rendelkezik-e szoftverünkből! Elképzelhető, hogy a frissített változatban a tapasztalt jelenség megszűnik!
Hibajelentés
Nem megfelelő beállítások, vagy műveletsorok esetén a program üzenetet jeleníthet meg, amelyben tájékoztat a problémáról. Fontos, hogy mindenképpen jegyezze fel a pontos üzenetet, mert ez alapján kereshet megoldást a problémára, illetve ügyfélszolgálatunk is csak a pontos üzenet ismeretében tud segíteni. Minél részletesebben és pontosabban definiálja a problémát, vagy a kérdést, annál gyorsabban és hatékonyabban tudunk válaszolni. Ha a program esetleg “nem indul” / “nem megy” / “nem működik”, akkor mindenképpen fontos, hogy ne csak ennyit írjon részünkre, hanem a körülményeket és az esetleg megjelenő üzenetet is.
Azon jelenségekkel kapcsolatban tudunk javítást eszközölni, amelyek reprodukálhatóak. Komplex ügyekben kérjük, hogy egy üres demó változatban is ellenőrizze, hogy a tapasztaltak fenállnak-e és ez esetben az egyes lépéseket pontosan adja meg, amellyel előhozható a jelenség. A Több példány telepítése témakörben írtak szerint egy gépre úgy telepítheti a program több példányát, hogy különböző célmappát ad meg.
Ha a problémára nem talál ezen súgóban megoldást, és úgy gondolja, hogy súlyos hibáról van szó, akkor kérjük ne indítsa el a programot többször és készítsen biztonsági mentést. Kérjük, hogy pontosan jelölje meg az alábbiakat:
- Pontosan milyen üzenet jelenik meg, mi a szövege?
- Milyen művelet hatására, hol, melyik ablakban jelenik meg az üzenet?
- Közvetlenül a probléma jelentkezése előtt milyen szoftveres, vagy hardveres változás történt?
- Milyen operációs rendszert használ és annak mi a verziója?
- Szoftverünk mely típusát és verzióját használja, mely vállalkozás részére?
- Mik a probléma körülményei?
- Milyen lépésekkel reprodukálható a jelenség?
- Ha már próbálta megoldani a helyzetet, akkor ehhez milyen műveleteket hajtott végre?
Egyes esetekben, ha a probléma nem orvosolható, akkor hasznos lehet, ha belső jegyzőkönyvet vesznek fel a történtekről, melyben pontosan szerepelnek a körülmények, az időpontok, események, bizonylatszámok, kiírt üzenetek, stb. Így egy esetleges későbbi vizsgálat esetén pontosan dokumentált, hogy mi történt.
Ellenőrzések
- Mielőtt elküldené a hibajelentést, kérjük ellenőrizze az alábbiakat:
- Minden hardver megfelelően működik?
- Megfelelőek-e a Windows jogosultsági beállításai?
- Más, nem általunk fejlesztett programban is jelentkezik-e a hiba?
- Van-e feltelepített nyomtató a Windows-ban?
- Van-e internetkapcsolat és nem-e blokkolja a kommunikációt a tűzfal program?
- A Windows gépóra a helyes dátumra van állítva?
Egyéb szoftver
Az program használata közben esetleg megjelenő tájékoztató, vagy figyelmeztető üzeneteket nem mindig a szoftverünk írja ki. Előfordulhat, hogy üzenetet jelenít meg a Windows operációs rendszer, a tűzfal program, a nyomtató driver programja, stb. Ebben az esetben kérjük vegye fel a kapcsolatot a megfelelő szoftver gyártójával.
A Microsoft Windows, vagy a Word, illetve Excel program használatával kapcsolatban az adott program súgóján, vagy a gyártó cég ügyfélszolgálatán keresztül juthat bővebb információhoz. A Microsoft elérhetőségei a microsoft.hu weblapon a Kapcsolatfelvétel menüpontban találhatóak.
Ritkán előforduló üzenetek
- “Váratlan hiba: [DÁTUM] [hét napja] is not valid date",
“Váratlan hiba: Transaction is active”:
Az üzenet egyik oka lehet, ha deviza/valuta ügyletekről van szó, hogy az MNB változtatott az árfolyamok lekérésének módján 2023 novemberben. Kérjük frissítse szoftverünket vagy a beépített frissítéssel, vagy pedig a weblapunkról letölthető telepítő futtatásával.
Amennyiben nem kívánja frissíteni a programot, akkor az üzenet megszüntethető úgy, hogy
a számlázó programot újraindítja és a Beállítások főmenüben a Program gombra kattintva
az "Árfolyamok automatikus letöltése" funkciót kikapcsolja, majd a Rendben gombra kattint.
Ez megszünteti az árfolyamlekérési eljárást, így valószínűleg a megjelenített üzenetet is.
Ebben az esetben az alkalmazni kívánt átváltási árfolyam tetszőlegesen manuálisan megadható.
- “Váratlan hiba: Transaction is active”
Az előzőekben írtakon kívül ez az üzenet akkor jelenik meg, ha volt egy korábbi váratlan üzenet is. A megoldáshoz kérjük ellenőrizze, hogy közvetlenül ezen üzenet megjelenítése előtt pontosan mit írt ki a szoftver.
- "A dátumidő át lett állítva a Windowsban! Kérjük ellenőrizze a gépórát!"
Ha szoftverünk azt érzékeli, hogy a Windowsban megváltozott a dátum vagy az idő, akkor erről tájékoztató üzenetet jelenít meg. Az átállítás oka lehet, ha a felhasználó a Windows-ban megváltoztatta az időt, de az is előfordulhat, hogy azért változott meg, mert a Windows automatikusan frissítette a pontos időt. Amennyiben a számítógépben található kis elem lemerül, akkor gyakori lehet, hogy a Windows frissíti a gépórát, mert ilyenkor a hardveres időmeghatározás pontatlan lehet. Ha nem szeretné, hogy a Windows frissítse az időt és emiatt programunk tájékoztatást jelenítsen meg, akkor a Windowsban kattinson a jobb egérgombbal a jobb alsó sarokban a dátum és idő kijelzésen, majd válassza a Dátum és idő beállítása menüpontot. A megjelenő ablakban kikapcsolható a Pontos idő automatikus beállítása.
Külső szolgáltató
Rendszergazdai szolgáltatást, vagy távsegítséget nem nyújtunk. Abban az esetben, ha erre szüksége van, kérjük forduljon erre szakosodott külső céghez. Kiszállási szolgáltatással nem rendelkezünk, segítséget elektronikus csatornán tudunk nyújtani. Számítógép javítással, vagy adathelyreállítással, sérült fájlok javításával cégünk nem foglalkozik, ez túlmutat cégünk lehetőségein. Igyekszünk segíteni minden kapcsolódó ügyben, így amennyben külső szolgáltatót bíz meg, úgy meghatalmazással szívesen nyújtunk részükre is tájékoztatást a szoftver üzemeltetési kérdéseiben. A felsorolt ügyekben konkrét szakembert ajánlani nem tudunk, ilyen adatbázissal nem rendelkezünk.